Akut kontakt med Öresundskraft - Öresundskraft

Vi använder cookies för att optimera vår webbplats för en bättre kundupplevelse. Genom att använda webbplatsen godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies.

  • Mars 2018

Akut kontakt med Öresundskraft

Innan du kontaktar oss för att anmäla fel ska du börja med att själv kontrollera att avbrottet inte gäller ett fel hemma hos dig. Gäller det ett elavbrott ska du försäkra dig om att det inte är någon säkring eller jordfelsbrytare som löst ut. Undersök även om dina grannar har samma fel. Se gärna vår app Avbrottshjälpen.

Vid akuta ärenden

Om ditt ärende gäller ett akut fel som innebär fara för människor eller egendom, ring nedanstående nummer där vi har bevakning dygnet runt.

Akuta fel ring: 042-490 33 00 eller 042-14 83 20

Exempel på akuta fel är strömavbrott, utebliven värme, gaslukt, utströmmande gas, avgrävda ledningar, påkörda kabelskåp eller elstolpar, träd som fallit ned på ledningar, uppbrutna dörrar och elskåp samt grävda ledningsgropar som inte fyllts igen.

Felanmälan

Om felet inte är akut, utan du bedömmer att det kan vänta till normal arbetstid, fyll i en felanmälan här på webben. När vi fått din felanmälan kontaktar vi dig så snart som möjligt (under normala kontorstider) för att åtgärda felet.

Uppdaterad den 23 april 2018
Javascript är inte aktiverat i din webbläsare. För att webbplatsen ska fungera fullt ut bör du aktivera javascript i din webbläsares inställningar.